Aracın lastik ebatlarının bilinmesi

Sırt Bölgesi

Lastiğin yere temas ettiği en dış kauçuk bölümdür. Kanal ve Bloklardan oluşur. Kanal ve bloklar aracın çekişini, yola tutunmasını, su tahliyesini, hava kanalları ile lastiğin soğutulmasını sağlar.

          – Omuz bölgesi

Sırt bölgesinin yanak bölgesiyle birleştiği alandır. Lastiğin lastik yapısına göre darbe kesitleri yer alır.

-Yanak Bölgesi

Lastiği çepe-çevre saran sırt ile topuk bölmeleri arasında kan kauçuk bölgedir. Lastiğe ait teknik veriler marka bilgileri dış yüzeyde yer alır. Lastiği yandan gelecek sürtünmelere karşı korur.

-Topuk Bölgesi

Tekerin jantla temas ettiği bölgesidir. Kauçuk karışımı bir yapıyla birbirine bağlanan topuk teli demeti, jant yastığı ve topuk dolgusu bileşenlerinden oluşur. Lastiğin janta iyi oturmasını janttan ayrılmamasını sağlar.

Lastik üzerindeki yazılar

Her lastiğin yanak bölgesinde lastiğe ait bilgiler veren yazılar bulunur. Bu yazılarda lastiğin özellikleri, kullanıma dair uyarılar bulunur.

 

ÖRNEĞİN : 205 65 R 15 94 H

205   :Lastik taban genişliği – milimetre cinsinden değerlendirilir.

65     :Yanak yüksekliğinin lastik taban genişliğine oranı – % (yüzde olarak  gösterilir)

R       :Radyal tip lastik olduğunu belirtir

15     :Lastik iç çapı, jant ölçüsü olarak geçer. – inch ölçü birimide kullanılır,

94     :Yük endeksi (aşağıdaki tabloda yük sınıfları ve taşıyabildikleri  ağırlıklar belirtilmiştir)

H       :Hız sınıfı (aşağıdaki tabloda hız sınıfları ve çıkabildikleri maksimum hızlar belirtilmiştir)

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *